Treść
Parafii N. M. P. Częstochowskiej w Starych Żukowicach
Cmentarz jest miejscem świętym. Ciała zmarłych powinny być traktowane z szacunkiem i miłością wypływającą z wiary i nadziei zmartwychwstania. Grzebanie zmarłych jest uczynkiem miłosierdzia względem ciała.
1. Zarządcą cmentarza jest Parafia rzymskokatolicka w Starych Żukowicach.
2. Osoby przebywające na terenie cmentarza zobowiązane są do przestrzegania regulaminu.
3. Na cmentarzu niedozwolone jest:
- przebywanie osób w stanie nietrzeźwym,
- palenie papierosów,
- wyrzucanie śmieci w miejscach do tego nieprzeznaczonych,
- wyrzucanie do kontenera śmieci pochodzących spoza cmentarza,
- wprowadzanie psów i innych zwierząt,
- wjeżdżanie pojazdami mechanicznymi bez zgody Zarządcy,
- samowolne sadzenie drzew,
- prowadzenie jakichkolwiek działalności gospodarczej (handlowej),
- przenoszenie i zabieranie jakichkolwiek elementów jego wystroju,
- przeprowadzanie ekshumacji bez wiedzy Zarządcy i Sanepidu,
- przebywanie dzieci do lat 7 bez opieki dorosłych.
4. Wszelkie prace na terenie cmentarza prowadzone mogą być tylko za zgodą Zarządcy.
5. Opłaty:
- Parafianie stawiający nowy nagrobek uiszczają opłatę na funkcjonowanie cmentarzaw wysokości 300 zł.
- Osoby mieszkające poza parafią pragnący wykonać nowy nagrobek czy grobowiec dokonują opłaty w kwocie 600 zł.
- Grób nie może być użyty do ponownego pochówku przed upływem 20 lat. Przepis ten nie ma zastosowania w przypadku pochówku w grobach murowanych (przeznaczonych dla więcej niż jednej osoby);
- W przypadku ekshumacji z grobu ziemnego do nowego miejsca, wcześniejsze miejsce pochówku przechodzi do dyspozycji Zarządcy.
- Groby dzieci do lat 6 nie podlegają żadnym opłatom.
- Remonty dotychczasowo istniejących nagrobków/grobów (po uprzednim zgłoszeniu Zarządcy) nie podlegają opłacie.
7. W sprawach nieuregulowanych niniejszymi regulaminem mają zastosowanie przepisy Statutu Cmentarnego Diecezji Tarnowskiej.
Niniejszy regulamin obowiązuje od dnia 13 lipca 2015 r.